Till Ida.

Bästaste Ida!
Idag döptes din dotter Minna, och jag kunde inte vara där. Jag och du har känt varandra sen vi var 7 år och jag kan fortfarande komma ihåg exakt hur det kändes när du flyttade till Kvibille. Blev helt överlycklig när mamma sa att en flicka i min ålder hade flyttat in bara några hus längre bort. Kom ihåg hur jag höll alla tummar och tår och önskade att du skulle vara kompis-material. Tjaaa, såhär i efter hand kan jag väl konstatera att det var du och vi har ju varit vänner sedan dess. Om man bortser från vårt fjantbråk i trean, haha, fan va vi hatade varandra då!

Har svårt att fatta att det redan har gått 15 år och ännu svårare att fatta att du nu har en liten dotter. En liten dotter som jag började älska långt innan jag träffade henne. Det är en oerhört underlig känsla när ens bästis, får barn, eftersom man älskar barnet långt innan det ens är fött, enbart för att det är en del av en person man älskar. Fruktansvärt underligt och fruktansvärt härligt.

Därför är det extremt jobbigt att jag inte kunde komma på dopet idag. Det känns som att jag borde varit där, jag som har varit där vid alla andra viktiga tillfällen i hennes mammas liv. Jag kommer ihåg vad jag tänkte när du berättade att du var gravid. Jag ska villigt erkänna att jag var orolig. Riktigt orolig. Inte för att du inte skulle bli en fantastisk mamma, för det har jag aldrig någonsin tvivlat på. Utan för att jag var rädd att du skulle missa saker. Ville inte att du skulle stressa sig fram i livet. Den oron gick dock över ganska snabbt när jag såg hur lycklig du var. Herregud, jag tror aldrig jag har sett dig så glad och hel som du är nuförtiden.

Hela tiden jag varit borta så har det varit som att jag har velat stanna tiden och slipppa missa allting som händer Minnas första halvår. Men det går inte. Tiden går och Minna växer. Snart lär hon sig gå, prata och leka och det vägrar jag att missa. Jag kan knappt vänta på att få se vem hon kommer bli. Vad hon kommer gilla, vad hon inte kommer gilla och om hur hon kommer se ut. Tänk när hon blir tonåring och hon kommer hata allt och alla, inklusive dig och Mange ;) Hon kommer känna att ingen förstår henne (precis som du och jag kände^^) och då tänker jag vara den coola tanten som står på hennes sida, som förstår. Som bjuder henne på cigg och smugglar ut sprit från systemet, haha jag kan knappt bärga mig!

Hur som helst, så hoppas jag att dopet var alldeles fantstiskt och att Minna skötte sig exemplariskt. Jag hoppas du också skötte dig exemplariskt, vilket du säkert gjorde, du var ju alltid den väluppfostrade av oss ;) Åh, jag älskar dig, så jävla mycket. Lika mycket som när vi var 12 och hatade världen och bara tyckte om varandra, kanske till och med mer än då ^^

Och Minna, lilla vackra barn. Jag önskar dig all lycka i världen och jag svär att jag kommer mörda den som någonsin får för sig att såra dig. Älskade unge.




Kommentarer
Michaela säger:

Fin blogg :)



Gå gärna in på min blogg och var med och tävla i utlottningen av 20 resor till Gran Canaria!!



Kram!

2011-12-12 | 02:04:36
Bloggadress: http://www.mondoblog.se/michaelaanita
pj säger:

Du skriver så himla fint!! Vilken bra vän du är<3

2011-12-12 | 08:29:48
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/
Ida säger:

Åh finaste! :) vad glad jag blir när du skriver så fint om oss :) förrutom kanske delen då du kommer smuggla sprit till henne. Hmm! ;D älskar dig massor vännen! Ska bli så kul att du snart kommer hem :) jag ska försöka lära minna att säga tant Julia tills dess ;)

2011-12-12 | 19:52:14
Johanna säger:

Du är så fin <3

2011-12-12 | 23:39:52
Bloggadress: http://vackralilladu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback