Min pappa.

Dagar som idag känns det extremt jobbigt att vara så långt ifrån min familj. Idag är det farsdag och jag önskar så innerligt att jag kunde vara hemma och fira min pappa. Jag önskar jag kunde vara där och krama och ge honom presenter, men det kan jag inte. Däremot kan jag skriva, det jag önskat jag kunde säga, i bloggen. En av de många bra sakerna med att ha en blogg helt enkelt.

Jag har alltid tyckt att min pappa har varit världens bästa pappa. Ända sen jag var mycket liten har han varit min hjälte. Men jag tror inte jag insåg hur mycket han gjort för mig förrän när jag blev vuxen, då var det som att jag äntligen förstod att det är han och mamma jag har att tacka för allting. Allting, alla egenskaper, alla åsikter och alla styrkor hos mig och allting hos mig själv som jag är stolt över, har jag dem att tacka för.

Att jag är envis, omtänksam, lojal och stark. Att jag aldrig lägger mig när jag vet att jag har rätten på min sida. Att jag aldrig i hela mitt liv skulle göra en annan människa illa med mening. Att jag vet att jag kan göra precis vad jag vill med mitt liv, att det inte finns några gränser för vad jag klarar av. Att jag aldrig kommer nöja mig, att jag aldrig kommer stanna hos någon som inte vill mig väl. Allting har jag fått från min pappa. Hur ska man kunna tacka för det? Hur kan jag någonsin ge honom något lika stort tillbaka? 

Det finns inget sätt att ge tillbaka allting han gett mig, däremot kan jag vara den absolut bästa människan jag bara kan vara. Jag kan vara så ärlig, lojal och omtänksam jag bara kan. Det är mitt sätt att tacka dig pappa, för att du alltid älskat mig utan villkor, utan krav och utan tvång. Jag tackar dig genom att vara så bra jag bara kan, så att du kan vara stolt över mig.  

Och jag kan berätta för dig hur mycket jag älskar dig. Jag älskar dig för alla kramar och pussar du alltid öste över mig och mina syskon när vi var små. Jag älskar dig för att du aldrig sa "vad var det jag sa", när jag gjort något misstag, trots att du varnat mig för konsekvenserna innan. Jag älskar dig för att du aldrig, någon gång fått mig att tvivla på att du älskar mig. Jag älskar dig för att du lyssnat, tröstat och torkat mina tårar då mitt hjärta varit krossat trots att det måste ha gjort så ont i dig att se mig så ledsen. Jag älskar dig för att jag skulle kunna ringa mitt i natten och be dig om hjälp, och jag vet du skulle åka till jordens ände för att hämta mig.

Men framför allt älskar jag dig för att du är min alldeles egna pappa, för att du är rolig, snäll och fantastiskt. Det finns ingen annan som du, så grattis på farsdag världens bästa pappa.



Kommentarer
Pappa Jerry säger:

Det är just det som gör mig glad stolt och tacksam för mina barn att ni alltid ställt upp för era kompisar och speciellt dem som var svaga och saknade stöd hemifrån..att ni har blivit socialt kompetenta människor som kan sammarbeta på en arbetsplats eller en skola.

Jag är så väldigt stolt för den du är idag.En vacker stolt omtänksam ung dam.

Och ja jag kommer att åka jorden runt om någon av er behöver mig!

2011-11-13 | 17:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback