Väskjäveln vill mig illa.

Glömde ju berätta en incident som inträffade imorse!

Lånade min broders rullväska eftersom alla mina ligger i Halmstad. Det visade sig att Matteus rullväska sög fet pung. HEERREEEGUUUUD vilket jobb det var att få med mig den! Dessutom hade jag ju lill-datorn med mig (som inte är så liten eftersom jag envisas med att köpa största skärmen eftersom jag är en nörd) och fete handväska.

INGEN hjälpte mig på bussen, vilket de faktiskt brukar göra om man behöver hjälp. Men inte när JAG behöver hjälp inte, nej nej. När jag väl tagit mig ur bussen, så går väskjäveln inte att rulla, hjulen bara fastnade och handtaget fastnade liksom halvvägs nere när jag skulle dra upp det, så jag fick gå alldeles nerböjd likt Quasimodo för att kunna rulla väskan.

Jag tänker att den här väskan vill mig uppenbarligen illa, den är ute efter mig. Gav till slut upp och bar in väskan på centralen, där jag lite fint snavar på den och faller ihop i en liten hög.

Här ingriper dock ett styck ung man och hjälper mig upp, medan jag svärande försöker sparka på väskan. Råkar istället sparka på killen. Ber om ursäkt för det. Han hjälper mig fram till en bänk där han placerar mig, frågar om jag är okej och önskar mig lycka till. Tack unge man, när jag kommer till himlen och får träffa Gud då ska jag lägga in ett gott ord för dig!

Såhär ser rullväskan inte ut, men det hade varit roligare om den gjorde det.

Adjö.

PS. Undersökte sedan väskan och upptäckte att det satt ett tuggummi på ena hjulet, vilket gjorde att den inte gick rulla och efter killen hjälpt mig med väskan så gick också handtaget att dra hela vägen upp. Så nu är jag och väskan vänner igen. (Men jag litar inte fullt ut på honom, han har onekligen lite tveksam karaktär. När som helst vänder han kappan efter vinden. Men jag har ögonen på honom, det ska han veta. JAG HAR ÖGONEN PÅ DIG RULLVÄSKA.)

Kommentarer
pj säger:

men jävla väska!!! Snäll kille dock, var han snygg?!=)

2011-11-03 | 11:33:14
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback