Jag hade varit en fjantig fågel.

Vänner. Jag sitter här och funderar (allt för att slippa plugga) på utrycket "trilla av pinn".
Säger man så för att när hönan/burfågeln/andra fåglar på pinne trillar av sin pinne när de dör? PÅ RIKTIGT, är det därför?
I så fall varför jämför man människor med fåglar? Jag förstår inte. Varför inte "trilla av kattställning" för? Jag gillar det bättre.

Hur som haver kommer jag osökt in på vilken typ av fågel jag hade varit om jag va en fågel. Låt oss ponera (fantastiskt underskattat ord) att jag trillade av pinn idag och återföddes som fågel. Vilken fågel hade jag blivit då?

Alltså, jag vill ju gärna tro att jag hade blivit en påfågel, kolobri, en helt vit duva alternativt en fenix fågel. Något vackert och värdigt liksom.

Känns dock mer troligt att jag hade återfötts som hackspett, fasan eller någon annan fjantig fågel. Jag hade varit den typen av fågel som alla andra fåglar suckar och pustar åt, när den flyger förbi.
Jaa, men ni vet. Den där jobbiga, töntiga och opassande fågeln. Den hade jag varit. Jag vet! En papegoja. Jag hade varit en papegoja.. 

Suck.



Adjö.

Kommentarer
pj säger:

såklart hadee du varit en fenixfågel. SÅKLART

2011-10-26 | 15:36:34
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback