Sagan om varför jag satt gråtandes utanför Maxi i Nacka.

Äro hemkommen från min visit på Ica. Lyckan är stor då jag lyckades skrapa ihop 230 kr i rabatt! Är det inte fantastiskt? Alltså, jag fick gratis mat och andra grejer för 230 kronor för att jag var smart och samlade på mig kuponger.

Jaa, jag kände mig som en snål gammal kärring där jag skrynklade fram kupong efter kupong, men det skiter jag i. Den störiga jävla kassörskan som för övrigt hette Julia precis som jag, brydde sig dock. Hon pustade och suckade och stönade sig igenom alltihop.

Jag ville nita henne, men jag ville inte "make a scene" när jag hade Fantasi-Paul med mig. Så jag fnyste åt henne, log hånfullt och stegade bestämt iväg med min prickiga rullvagn.

Stegade tyvärr så bestämt att jag gick rakt in i glasväggen bredvid svängdörrarna. Slog i huvudet och bet mig i kinden.

Blev såklart lite disorienterad ett ögonblick, men fortsatte sen min bestämda gång ut ur varuhuset. Satte mig på en bänk utanför, grät en skvätt av smärta och skam och tog sen bussen hem. 

PS. Vi kan väl låtsas att jag inte grät? Det var inte helt coolt så här i efterhand. Vi glömmer det? Okej? Bra.


Såhär ser min vagn ut, fast den är blå med vita prickar. Mycket coolare än denna.

Adjö.


Kommentarer
pj säger:

230 kr? Hur fan lyckades du med det????

2011-10-11 | 08:19:39
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback