Tjena stumpan / Björn

Hej vänner!
Kom på en sak jag glömde berätta igår.

Jag vaknade supertidigt av att telefonen ringde. Sket såklart i det och sussade vidare i godan ro. Cirka tio minuter senare ringer det igen. Jag blir arg (duh) och mutar telefonjäveln. JAAAA, jag vet att det inte heter muta på en telefon med jag kommer inte på vad det heter. Okej? Kan vi gå vidare? Tack.

Jag går upp, gör kaffe, dricker kaffe osv. Kollar då mobilen och har cirka en miljard missade samtal från en massa olika nummer jag inte känner igen. Blir irriterad. Tänker att det är pappa som lagt in en annons eller liknande (eftersom mitt nummer står på honom). Ringer och frågar, men neeeeej, inga annonser inlagda inte. Samtidigt kommer det ett sms där det står "tjena stumpan / Björn". MEN vem fan är Björn och va fan vill han mig? 

Va fan i helvete är problemet tänker jag och börjar få panik, eftersom det ringer KONSTANT. Jag får psykbryt och svarar en av jävlarna som trakasserar mig.

"JAAAAAAAAAAAAAAAAA" svarar jag aggressivt. Det är tyst en stund och sen frågar en tjej försiktigt "är inte detta Jonas?", jag svarar "TYCKER DU JAG LÅTER SOM EN JONAS!?! VA VA VA!?!" Lugnar sen ner mig och tjejen som visar sig vara Jonas flickvän förklarar hela historien.

Mr Jonas, okänd ung man bosatt i Sundsvall har av misstag skickat ut ett mail till HELA sin telefonbok inklusive Jobb-telefonbok att han har nytt nummer. Lilla problemet är bara att han skrev mitt nummer istället för sitt eget. Suck.

Måste dock ge honom credd för att han MYCKET ångerfullt ringde och bad så hemskt mycket om ursäkt och skickade ut det rätta numret till telefonboken.
Adjö.

PS. Jag kan inte sluta undra varför Jonas fick ett sms från en viss "Björn" som kallar Jonas för "Stumpan". Vad pågår där egentligen?



Kommentarer
pj säger:

Om du har sparat björns nummer kanske du kan luska lite i varför jonas är stumpan!!!

2011-10-19 | 07:56:31
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback