Tjockafisen vill ha en slips.

Alltså, vänner. Jag har senaste dagarna spånat lite på hur jag ska kunna marknadsföra Tjockafisen på ett mer seriöst sätt.

Jag vill inte att Tjockafisen skall bli en "maskot" här i bloggen. Snarare vill jag ha honom som en typ av sidekick. En tjock, vit och fluffig sidekick. För att ådstakomma detta måste jag försöka få mina bloggläsare att ta honom mer på allvar. Jag måste ge Tjockafisen mer karaktär.

Därför har jag filat lite på att köpa en kostym till honom, en kattkostym. Frågade honom innan vad han tyckte om det. Han svarade att det inte blir tal om någon kostym, däremot kunde han tänka sig en slips. Med förutsättningen att den inte stör honom när han äter.

Alltså kan slipsen inte var en lång och sladdrig sak. Den måste vara kort och behändig, helst i ett lite styvare material så den inte fladdrar omkring när han springer (oerhört sällan, men han var mycket tydlig med att det skulle stå med..). Den måste också vara i ett, för att citera Tjockafisens egna ord, "fräsigt material".

Han föreslog följande slips:




Jag frågade om han var dum i huvudet. Det här är UPPENBARLIGEN en slips för nördiga katter. Det kommer inte på fråga sa jag!

SÅ, alltså behöver jag nu er hjälp med att finna en behändig slips i ett fräsigt material (inget metallic- eller glittertyg, han behöver INGA extrakilon..)

Vet ni någon slips som passar in på denna beskrivning? Hör av er!

Adjö.

Kommentarer
pj säger:

ah.. både du och fisen är sådär härligt störda!

2011-10-16 | 09:05:25
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/
Amelie säger:

Jag föreslår: http://node10.vvvv.org/files/113/person_page/cat_tie.jpg?1282648697

2011-10-17 | 10:55:57
Bloggadress: http://ledins.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback