En mustasch säger mer än tusen ord.

Som sagt så vill jag hemskt gärna odla en liten musche på min kala överläpp.
Varför undrar ni kanske? Jo, det gör ni. Det är helt enkelt för att en mustasch säger så otroligt mycket till sin omvärld.

Uttrycket "en mustasch säger mer än tusen ord" har vi ju alla hört. Inte? Nähä, men nu är det så. Hur som helst säger en mustasch så mycket mer än "hej, jag är en mustasch". Därför vill jag hemskt gärna ha en. 

Här följer några exempel på mina favorit-mustascher:




Exempel 1. Väldigt uttrycksfull mustasch, mycket karaktär samt en hint av galenskap. Ger omvärlden en känsla av att denna man är i obalans, alltså ger den ett något spännande intryck. En mustasch för den vågade.



Exempel 2. Här ser vi en överklassmustasch. En musche med mycket klass men även en hel del attityd. Till sin omvärld ger den budskapet "hej, jag är en mustasch med extremt mycket pengar. Jag spenderar gärna dessa på onödiga saker så som herrgårdar, hästar som jag aldrig rider, samt stora middagar med människor jag avskyr".
Denna mustasch passar för den som i sin ägo har en "släktring" (helst med familjens vapen ingraverat) samt i sitt tal använder sig av "lidingö-iet".



Exempel 3. Här har vi en mustasch som ger oss dubbla budskap. Det är tydligt att mannen som vårdar denna typ av mustasch anser sig vara en "charmör". Han menar att muschen uttrycker en busig sexighet med glimten i ögat. Det budskapet han faktiskt sänder ut till sin omvärld är "se på mig, jag är obehaglig". Men så kan det vara med mustascher, det är ett vågat spel man spelar.
Denna mustasch passar för den aningslöse.

Exempel 4. Bilden talar för sig själv. Det här är en mustasch för den psykiskt sjuke samt människor som är från mexico. Alternativt en kombination av de båda.

Adjö.

Kommentarer
pj säger:

du är sådär härligt knäpp!!!

2011-10-07 | 08:49:15
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/
Twins säger:

hahahaha sista bilden

2011-10-07 | 11:36:44
Bloggadress: http://beckaliza.blogg.se/
Amanda säger:

Mustachkampen! Snarare... Mustaschsvampen fniss



Rolig blogg!

2011-10-07 | 21:31:28
Bloggadress: http://tisdagsmys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback