Är INTE från Jönköping.

Får oerhört många frågor kring mig och min person sen jag flyttade till hufvudstaden. Frågorna är mer eller mindre begåvade kan vi säga. De tre absolut vanligaste är följande:

Fråga 1. Du är inte från Stockholm va?
SVAR: Nej, Captain obvious. Det är jag inte.

2. Åh, jag vet var du är ifrån.. Vänta nu, va fan heter den staden nu... Just fan, Jönköping! Ja, men du vet den där staden som ligger i Skåne?
SVAR: Alltså, nej. Jag orkar inte ens utveckla. Bara nej.

3. Är du sådär blek på riktigt?
SVAR: Nää, det är bara på låtsas. Egentligen är jag mörkhyad.

Vad jag anser om dessa frågor låter jag vara osagt.

Kommentarer
pj säger:

jönköping i skåne.. herre min jesus

2011-09-23 | 08:56:26
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/
Anonym säger:

jag veeeeeet nog att du önskar att du var från jönköping! sa du äta fötti redia tåte på tossda?

2011-09-23 | 12:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback