Mitt träningsbyxbeklädda rumphål i solnedgång.

HEJ ALLA BLOGGREADERRZZZ!
Måste berätta om igår.
Jo, jag var ju ute och sprang igår kväll runt 19 tiden. Jag sprang en sväng och sprang sen ner till vattnet vid Danviken och satt där och filosoferade lite på bryggorna vid solnedgången. Satt med ipod i öronen och var helt inne i min egen värld.

Efter en stund så började jag bli lite stel och kall, så jag bestämde mig för att springa hem. Nu hade dock mitt skösnöre gått upp så därför ställde jag mig upp och böjde mig framåt. Smart som jag är vände jag stjärten ut mot vattnet där ingen kunde titta rakt in i mitt träningsbyxbeklädda rumphål. När jag ändå står där och knyter tänker jag att jag kan passa på och stretcha lite. Så jag särar lite på benen och börjar böja på knäna upp och ner och "dra" ut musklerna lite (ni som har gått i samma klass på gymnasiet vet vad jag menar).

Helt plötsligt börjar det blixtra. Tror jag. Va fan i helvete tänkte jag, det regnar ju ingenting ens. Fattar inte var det kommer ifrån, tar av mig ipodlurarna och lyssnar efter eventuell medföljande åska. Hör då ett svagt brummande.

Då upptäcker jag, tittandes mellan mina egna ben, med huvudet upp och ner strax under stjärten. Att ute i vattnet, cirka hundra meter ifrån mig, glider Viking Line förbi. På denna gigantiska båt står cirkus 300 människor med kameror och tar kort på min rumpa i solnedgång. Därav blixtrandet. Jag tänker att shit nu gäller det att vara smart så de inte fattar att jag tycker det är pinsamt. SÅ jag står kvar och vinkar. Ja, ni hörde rätt. Jag vinkade. Som att jag minsan vetat att de var där hela tiden och att jag bara ville vara lite busigt skojig och visa rumpan för dem.
Vilket bidrog till ännu mer blixtar och ännu mer skam för min del. Ville i den stunden hugga av mig handen. Efter det ställde jag mig upp, bugade mig och sprang hem. (nä, jag bugade inte. Ångrar det lite i efterhand.)

Mental-post-it: Stretcha aldrig på en brygga där stora båtar, fulla med människor med kameror, sakta glider förbi.

Ungefär såhär såg jag ut, minus leendet! (och inte så långt ner, är ju inte så vig liksom. Men det talar vi tyst om).

Kommentarer
Sarah Carlsten säger:

Hoppas allt varit bra med dig idag! Puss

2011-09-11 | 17:35:16
Bloggadress: http://sarahcarlstens.blogg.se/
pj säger:

HAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHHAHAHAHAHHA

2011-09-11 | 18:05:43
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/
Gaymasen säger:

Hahaha gotta love it! Du bjöd dem på en show i alla fall. ;-)

2011-09-11 | 18:31:32
Bloggadress: http://gaymasen.se
Madeleine - Mamma till Lova - Oslo säger:

Eller hur! Det var verkligen mörkt som en riktig vintermorgon :D Kram

2011-09-11 | 19:55:28
Bloggadress: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback