Lill-handen är helig.


Goddag vänner!
Idag ska jag vara danslärar-vikarie precis som förra veckan. Det ska bli trevligt!
Det enda problemet är att jag är megaförkyld och jag har bränt alla fingrar på vänsterhanden förutom lillfingret.

Så typiskt mig att jag blir alldeles matt. Kan inte använda vänsterhanden till någonting. Den bara hänger där likt en vante längs sidan, helt slapp och obrukbar. När jag ska göra någonting med händerna, exempelvis bära något, så går jag med min lilla hand utsträckt framför mig med handflatan uppåt, som att lill-handen min vore helig. Detta helt enkelt för att den inte skall stöta i något och orsaka grotesk smärta.
Det gör den dock ändå. Handjävel.

Håller nu tummarna att huden inte ska lossna och trilla av, för det har jag verkligen varken tid eller lust med. Nog klagat!

Jaja, nu ska jag ta mig en kopp kaffe och skriva en rad eller två på reten (ska vara inne på måndag och jag har knappt börjat. Yay för mig.).



Hörs sen!
Adjö.

Kommentarer
pj säger:

du fixar allt för du är bäst!

2012-02-17 | 10:15:35
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback