Mejakatten bidar sin tid.


Vänner!
Idag har varit en trevlig och händelserik dag. Jag började dagen med lite fika hos Becca, himla mysigt! Sen kom Amelie hit och åt middag, vilket också var extremt mysigt. Mejakatten var på bästa humör och showade loss likt den cirkus-katt hon är.

Fick även ett gosedjursbi av Amelie och hennes mor i "krya-på-dig-present". Mejakatten avskydde det stackars lilla biet från den sekund då deras ögon möttes. Hon ville mörda bi-jäveln.
När Amelie hade gått hem bestämde jag mig för att rädda biet från Mejas klor, så jag la det lilla livet högst upp på min hylla. Där är den i säkerhet. För stunden. Mejakatten sitter i detta nu under hyllan och stirrar stint på den. Hon bidar sin tid. När som helst går hon till anfall. När som helst.


j

Kommentarer
pj säger:

åh vilken mysig dag=) och vilket fint litet bi!

2012-02-29 | 08:16:18
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/
Anonym säger:

Jag kände att det var krig i luften från den stunden biet äntrade ditt hem! Bra att du tog till säkerhetsåtgärder!

2012-02-29 | 13:43:26
Amelie säger:

Inte meningen att vara hemlig i min kommentar, haha

2012-02-29 | 13:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback