De hade nog använt tändare.

Halli hallå mina små vänner!
Idag har jag gjort... ingenting? Skulle pluggat, men det är tråkigt. Så jag struntade i det och gjorde viktigare saker såsom tvätta, laga mat, dansa framför spegeln, se på serier, dricka fyra koppar kaffe osv. Mitt liv är så spännande!

Ikväll ska jag minsann göra något trevligt i alla fall. Då bjuds det på middag hos Hanna! Lite som en avskedsmiddag. Lite sorgligt men mycket trevlig ska det bli. Nuuuu ska jag duscha och göra mig presentabel. Kan ju inte gå ut och se ut såhär. Mitt hår ser ut som ett affro, fast ruffsigare.

Finns en risk att folk hade tagit mig för ett odjur om jag vandrade runt på stan såhär, några hade börjat jagat mig runt på gatorna och efterhand hade det samlats fler och fler människor. De hade ropat okvädesord efter mig och hotat mig till livet. Efter mycket om och men hade de lyckats tränga in mig i ett hörn, jag kunde icke rymma. Där hade det hotat mig med sina grepar, högafflar och spadar och sen hade de slutligen tänt eld på mig med sina facklor. De hade upphetsats sett mig ta fyr, applåderandes. Och medan de kramats och pustat ut hade de med lättnad i sin hjärtan, sett mig brinna upp tills det enda som fanns kvar av mig var en liten, liten askhög. Och med en lätt vindpust hade jag varit borta. För evigt.

De kanske hade använt tändare dock, är väl lite mer troligt att folk bär runt på tändare än facklor. Nu när jag tänker efter.



Jaja, Adjö.


Kommentarer
pj säger:

aa eller hur julie, MYCKET mer troligt att dom har tändare än faklor. Ja absolut! Inte alls orealistiskt att de ska jaga dig och sätta fyr på dig, nejnej. allt är som vanligt i julie world;)

2012-01-08 | 08:21:11
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback