Mitt nyår i punktform.

Som jag så fint påpekade igår så var nyår så fantastiskt jävla roligt. Jag följde ju som sagt med Amelie och hennes mansvän Tim till Svängsta, med oss var också Amelies kusin Caroline.

Vägen dit var livad, det sjöngs (mest jag och Amelie), det dansades (mest jag och Amelie) och det viftades med små små händer (bara jag). Väl där blev vi helt otroligt bortskämda med mat, kaffe och mer mat. Jävla lyxliv levde vi minsann!

Själva kalasandet på kvällen var fantastiskt och jag hann med att göra både det ena och det andra.
Här kommer min kväll i punktform:

1. Jag och Amelie sprätte med dansbenen och levde rövare. Vi framförde också vår tvåmanna-show "motherlover" för de andra gästerna.

2. Jag och Caroline försökte smyga på Tim och Amelie, vilket slutade med att Caroline försökte putta in mig i rummet medan jag låg raklång på golvet med kameramobil i högsta hugg.

3. Jag gömde mig ensam bakom flygeln i cirkus en halvtimme. Varför? Oklart. 

4. Jag, Caroline och Paul försökte för andra gången smyga oss på Amelie och Tim, denna gången med gåvor. En hårig porslins-hund samt en glas-duva var vad vi hade att erbjuda. Vi fann Tim i tv-rummet, sovandes. Upptäckte sedan Amelie vid toan till vår stora glädje (dock inte hennes stora glädje). Vi försökte blidka henne med våra gåvor. Misslyckades.

5. Jag "ramlade" i trappan och slog mig halvt fördärvad. (Det påstås att jag halkade. Tror dock att någon på festen var ute efter att ta mitt liv. Men det talar vi inte högt om.) Då tyckte jag det var fantastiskt komiskt att jag ramlade, nu har jag ändrat mig. Nu gör det bara ont.

6. Sa ordet gobeläng cirkus 125 miljarder gånger under kvällen. Varför? För att kvällens värdinna Dave (eller värd, beror på hur man ser det) hade enorma svårigheter att uttala ordet och jag och Amelie ville "hjälpa" till. Misslyckades.

7. Jag blev jagad runt huset med en halvnaken man efter mig (ingen nämnd, ingen klämd) skrikandes "TITTA NÄR JAG DANSAR". Hans anledning? Han kände att han hade ett ansvar att se till så att jag hade det roligt. Det hade jag!

Jaa, det va nog det. Lite bilder:















Avslutar med en låt som jag känner sammanfattar kvällen på ett fint sätt. 




Adjö!

Kommentarer
pj säger:

åhhh vilken härlig kväll!!!!

2012-01-04 | 06:57:11
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback