Can't sleep. Gonna die.

Jag kan inte sova. Som vanligt, som alltid. Jag har typ aldrig kunnat sova, inte ens när jag var liten. Jag har så länge jag kan minnas legat vaken, vänt och vridigt mig i timmar. Jag tänker, grubblar och oroar mig för saker. Vadå för saker tänker ni? Allt. Precis vad som helst. Min hjärna diskriminerar ingenting. Det är som att min hjärna har bestämt sig för att lösa all världens problem när alla andra sover.

Ni vet hur det känns när ens kropp desperat behöver sova, när ögonen faller ihop av sig själv och hela kroppen domnar bort? Så känner jag varje kväll och ändå får jag inte sova. Spelar ingen roll hur desperat min kropp kämpar för sömn, för min hjärna motarbetar den som om det vore på liv och död. Som att jag skulle avlida om jag bara fick somna.

Nu för tiden vill jag inte ens sova längre. För när jag väl somnar drömmer jag mardrömmar. Nästan varje natt. Sjuka mardrömmar som känns verkliga. Så verkliga att jag inte vet om de är drömmar eller iverklighet när jag vaknar. Så verkliga drömmar att jag ofta vaknar kallsvettig, med andnöd eller gråtandes. Ofta drömmer jag att människor dör, oftast min familj eller närmsta vänner. Ibland dör alla, alla utom jag. Min fantasi vet inga gränser. 

Kombinationen av insomnia och mardrömmar är fantastisk. Har kanske snittat runt 3-4 timmar av riktig sömn det senaste året. Vilket ger fantastiska resultat på saker som mitt humör, min ork och mitt liv överlag. 
Det absolut värsta är att jag har testat allt. Alla tips, trix, hemmakurer och sömntabletter i världen. Ingenting fungerar.

Funderar på allvar att bara sluta sova, helt och hållet. Sälja min säng och typ gympa mig igenom nätterna istället. Vill fortfarande tro att även mina sömnproblem är ett symptom (exempel på andra symptom: att jag är lika blek som ett vattenlik samt mina vampyrtänder) på att jag egentligen är vampyr , meeen det känns som att jag borde börjat brinna (eller glittra) i solljus vid det här laget ifall så var fallet. Och jag tänker att mitt kaffeberoende borde blekna bort och ersättas med ett craving för blod.

Jaja, jag lär ju inte lösa mina sömnproblem inatt, så det är likabra jag går och lägger mig. Nej, juuust faaaan. Jag. Kan. Ju. Inte. Sova. 





Kommentarer
pj säger:

du är nog vampyr.. tänk ändå. Du bränner ju dig väldigt lätt i solen. det gör du ist för att glittra, och kaffet är ist för blod (vilket är trevligare för alla) seeeee!!!!!

2012-01-07 | 08:08:40
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback