Jag får gråta i Mejakattens famn.


Det är en förkyld, arg och trött liten tjej som skriver dagens första inlägg här i lill-bloggen. Har haft det så förbannat jobbigt den senaste typ månaden med Isac som dog, operation, återhämtning från operation och Meja som varit sjuk och diverse andra jobbiga saker som inte behövs ta upp här. Hur som helst så börjar det komma ikapp tror jag. Är inte mitt vanliga glada jag. 
Jaja, ingen fara på taket. Jag ska nog ordna upp den här lilla deppigheten också. Därför har jag bestämt att idag får jag deppa fullt ut. 

Här kommer en lista på saker jag får göra idag:

1. Idag får jag sitta i pyjamas hela dagen (utan bh) utan att duscha eller borsta håret.

2. Idag får jag äta fiskbullar till frukost, lunch och middag. Trots att det gör att hela jag luktar som en fisk.

3. Idag får jag trycka i mig all choklad, alla choklad-kakor och choklad-liknande föremål jag har i mitt kök.

4. Idag får jag lipa för att jag inte kan få upp locket till kakburken. Jag får också lipa för att jag inte når mitt vattenglas och/eller för att det är så långt till toaletten

5. Idag behöver jag inte diska, städa eller bädda sängen. Jag behöver inte heller tvätta. (ingen stor grej för den med normala tvättrutiner, men för stor-tvättarn här på nyhemsgatan så är det ett stort steg.)

6. Jag får hosta utan att hålla för munnen, jag får också börja gråta för att det gör ont i halsen när jag hostar.

7. Jag får slutligen prata med mina katter som om de vore människor. Jag får också låtsas att Mejakatten är min psykolog och placera henne bredvid min kudde och sen be henne ställa de riktigt "tunga" frågorna. Sen får jag gråta i hennes famn.



Adjö.

Kommentarer
pj säger:

finaste bebis:) ny vecka nu:) LOVE YOU

2012-03-19 | 08:54:33
Bloggadress: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback